Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
29 mai 2017 1 29 /05 /mai /2017 12:47
Săptămâna în care vinerea s-a întâmplat joi

Am stat toată ziulica de joi și am făcut planuri, scheme, am construit fire epice în imaginarul meu pregătindu-mă pentru seară și plăsmuind textul pentru editorialul de vineri. Dar când am ajuns acasă tot ce am construit eu în timpul zilei s-a năruit de cum am deschis Internetul... Acum stau și mă gândesc cum să încep și ce anume să vă scriu, căci evenimentele zilei de joi încă nu s-au sedimentat bine pentru mine și nici nu prea mă duce capul ce să cred. Poate se va așeza tulburelul și va fi totul mai clar, dar cât anume va dura această fermentație toxică (acel care nu știe mai bine nici să nu încerce să afle, căci procesul respectiv degajă CO, monoxid de carbon, ceea ce numim „gazul de cahlă”) nu se știe. Poate dura până hăt în 2018 și doar alegerile parlamentare ne vor lămuri ce și cum se întâmplă astăzi. Teamă mi-e să nu fie prea târziu...

 

CRONOGRAF Dar să încep cu ceva bun: tot ieri, joi adică, a început unul din cele mai reușite proiecte culturale din Republica Moldova: Festivalul internațional de filme documentare Cronograf. Mare norocoși sunteți că puteți să mergeți! Eu nu pot, dar mă gândesc la toți acei care pot. Și le doresc tuturor să depășească starea incipientă de potențialitate.

 

REŢINEREA 1: LUCINSCHI Acum trebuie să revin la celelalte evenimente ale săptămânii și am să încep de departe: am eu printre rudele apropiate o familie extraordinară cu care ne înțelegem de minune și cu care petrecem timp frumos împreună când avem ocazia. Numai că tatăl familiei este ucrainean și a votat cu Dodon, iar mai încolo îl votase pe Voronin... Ei, dar eu asta o știu și, chiar dacă discutăm destul de des politică cu Dumnealui, tare nu ne înfocăm. El știe ce sunt și ce cred eu, eu știu ce este și ce crede el. Dar s-a întâmplat o dată un alt individ pe la el care, crezând pe semne că-i face mare plăcere stăpânului casei, a început a mă cicăli cu prostiile lui, iar eu asta nu suport, mai ales că ăla, oaspetele, era moldovean get-beget. Și dacă nu intervenea ferm același stăpân al casei, răstindu-se: „Incetaţi imediat! La mine în casă să nu aud politică!”, cine știe până unde am fi ajuns. Povestea a avut o continuare. Câteva zile mai târziu ne-am întâlnit din nou cu ruda mea. Eu și uitasem de cealaltă seară, dar se pare că uncheşul meu simțea nevoia să atenueze cumva ceea ce credea el că trebuia atenuat. Și la un moment dat, nitam-nisam, ca din pod, îmi zice: „Dar totuși Voronin a fost un mare hoţ”. Eram atunci în plină poveste de succes european și Voronin mai era încă viu în memoria colectivă (apropo, Olejka oare ce mai face?). M-a uluit omul, dar i-am răspuns destul de sincer ceva de genul ăsta: „Da, Voronin a furat. Dar el doar a sistematizat și regularizat totul. Acel care a instaurat hoția și dezmățul în capul mesei a fost Lucinschi”. Omul a fost și el destul de surprins de spusele mele și mi-a răspuns: „А знаешь, ты абсолютно прав!” Mai mult nu am revenit la subiect... Şi, cred, această poveste vă va spune suficient despre atitudinea mea faţă de prima noutate a zilei de joi: reţinerea de către CNA a lui Chiril Lucinschi.

 

Veți înțelege, deci, că vestea despre reținerea lui Chiril Lucinschi nu o pot considera drept una secundară. Nu, nu am să sar în sus de bucurie, veți vedea imediat de ce anume, dar nici de milă nu am să-i plâng. La urma urmelor Lucinschi, în afară de faptul că tumăneşte lumea prin postul său de televiziune, TV7, mare lucru nu mai reprezintă. Un hoț? Un hoț mare? Ei și? Cine nu-i hoț acolo?... În treacăt fie spus, raportul Kroll 2 ar trebui totuşi publicat în întregime. Iar de hoţi mari... Uitați-vă la palatul lui Stati să vedeți că sunt și mai mari!

 

REŢINEREA 2: CHIRTOACĂ Mult mai îngrijorătoare îmi pare a doua bombă a zilei de joi și anume reținerea lui Chirtoacă. Să nu credeți că-i plâng ăstuia de milă. Nu, nici lui, deloc. Pe mine în genere nu mă interesează soarta lui Chirtoacă. Și-a săpat-o cu propriile mâini atunci când nu i-a săpat-o moș-su. În schimb mă interesează, și foarte îndeaproape, în ale cui mâini va nimeri primăria capitalei.

 

Şi încă ceva: tare nu-mi place și nu-i semn bun atunci când jubilează socialiștii lui Dodon! Iar ei sunt în culmea fericirii... Și acest lucru îmi este pentru moment suficient pentru a fi extrem de neliniștit. Râde bine cine râde la urmă, îmi veți răspunde... Să vedem. Aștept.

 

CNA ŞI CORUPŢIA Luptă împotriva corupției? Aș? Nu zic ba, de ce nu?... Dar pentru moment eu nu cred. În primul rând fiindcă sunt convins din ce în ce mai mult că nu poate niciun CNA sau DNA să combată corupția. Aceste lucruri se întâmplă la un alt nivel şi altfel. Desigur gura lumiii trebuie acoperită cu câte o arestare-două din când în când. Capul lui Moţoc trebuie să cadă... Dar asta e o altă discuție și ne vom face a o uita acum și aici.

 

CNA-ul nu mă va convinge decât atunci când vor cădea capuri mari și la socialiști, comuniști, în nordul țării, la Comrat...

 

Apropo, în una din edițiile săptămânilor trecute mă bucuram și ziceam că CNA a ajuns și la Drochia. Să știți că eu nu m-am lăsat şi am căutat cine anume a fost reținut. Am sunat niște oameni de acolo și i-am întrebat cine este șeful gării auto. Mi s-a spus că e unul Serioja și că „e cu Ghimpu”... Şi mi-a căzut bucuria în scârbă. Aham, adică din toată Drochia și din tot nordul țării s-a găsit un singur corupt, un păcătos șef de gară auto și acela, absolut întâmplător, e „de-al lui Ghimpu”? Ori poate m-au mințit acei pe care i-am sunat eu?...

 

Așa că eu aștept, dragii mei CNA și PA... Iată, de exemplu, puteți vedea un dosar, o investigație publicată de către Ziarul de Gardă. Poate merită și ea câteva „reţineri”?...

 

DODONIADA Ori poate Domnul Plahotniuc trece la fapte și mai curajoase? Ce zicea el acolo de legea antipropagandă? Închide difuzarea la Pervîi Kanal și sputnik.md? Ce să se chinuie mult? Faci copy/paste de pe lista ucrainenilor și o aplici! Eu sper ca va fi o lege cu adevărat bună, eficientă şi utilă, nu o spălătură de genul „emisiuni de producţie autohtonă”...

 

Şi despre demiterea lui Dodon, se limitează la ameninţări? Nu de alta, dar „prezidentul tuturor, în afară de gay” călătoreşte vioi şi energic pe la toţi prietenii lui Putin, de la Erdogan la Orban şi numai pe la vecinii noştri direcţi nu dă, fapt absolut ridicol! (El o fi şi vecinul tuturor în afară de propriii vecini). Semnăturile colectate de Ghimpu & Co numai productive nu sunt, iar Dodon râde deschis de această „acţiune”...

 

La Bălți se ține hramul orașului și se dau concerte fastuoase pe banii fugarului Usatîi. (Da, da, și mult-iubiții voștri Carla’s Dreams au cântat pe banii lui Usatîi fără probleme mari de conștiință. De fapt, lor li-i P.O.H.U.I., la fel precum li-i și tuturor celor care asistă la acest dezmăț la propriu și la figurat) Apropo, cum de mai este încă Usatîi oficial „primar”? La Comrat Vlah îi decorează pe organizatorii referendumului anticonstituțional, iar în sondaje acei care își doresc o uniune cu Rusia îi depășesc pe acei care își vor o apropiere de Europa. E drept că și procentul celor care-și doresc Unirea cu România crește. Cu tocmai 1%...

 

Atâta noroc avem și noi – Ucraina... Poate ne va da la brazdă așa precum i-au strunit pe ăia cu lenta gândacilor de colorado la Odessa... Tare n-ar strica.

Partager cet article

commentaires

Despre PUNCT-ul din .FR

Poveşti, povestioare, gânduri, reflecţii, idei mai profunde şi mai superficiale, grave si ilariante... un punct de vedere şi doar atât. Doar un punct în imensitatea blogurilor. Doar un punct din atâtea altele dispersate în nebuloasa reală si virtuală. Doar un punct. Deşi... câte odată nu-ţi lipseşte decât un punct pentru a fi un i! 

"De sus, din vârful săptămânii,
să le rânjesc urlat, scârbos:
iubesc doar locul nu stăpânii,
precum fac câinii pentr-un os.

Şi iarăşi şapte gospodine
să dea cu bolovani în mine,
iar eu să urlu, urlu-ntruna
atât cât n-o apune luna."  Nichita Stănescu

Rechercher